Hvorfor din bedrift trenger LinkedIn (2019)

Skrevet av Nordic Social

16. september 2019

LinkedIn har lenge blitt sett på som en mer profesjonell, men mindre populær versjon av Facebook. I 2019 mener vi dette er et nettverk mange bedrifter har undervurdert effekten av for å nå målgruppen sin på nett. LinkedIn har over 600 millioner brukere, og er et av de sosiale mediene som opplever sterkest vekst. Det gir bedrifter særdeles gode muligheter for å få flere salg, varmere leads og en sterkere merkevare på en kostnadseffektiv måte. Det ser vi nærmere på her:

 

En elite brukermasse

 

Som et nettverk basert på kommunikasjon i næringslivet, kan LinkedIn skryte av en brukermasse Facebook, Instagram og Snapchat kan se langt etter. Ny statistikk viser at 41% av alle millionærer bruker LinkedIn, og 50% kan vise til en inntekt på over 670 000 kroner. Videre er over en tredjedel av nettverkets brukere personer beskrevet som beslutningstakere på seniornivå. For din bedrift kan dette være en kommunikasjonskanal verdt gull, hvor kontakt med beslutningstakere og andre prospekter med høy inntekt kan gjøres mulig på en ny måte.  

 

Skapt for B2B 

 

Hvis din bedrift tilbyr produkter og tjenester til andre bedrifter, er LinkedIn skapt for deg. Nettverket er i dag den ledende kanalen for B2B-markedsføring, hvor over 80% av B2B leads blir generert. LinkedIn gjør det mulig å segmentere ulike brukere basert på spesifikke roller og stillinger i bedrifter, og gir deg mulighet til å enkelt finne andre ansatte i samme bedrift. Det er verdt å merke seg at hele 30 millioner bedrifter nå er å finne på LinkedIn. Dette gjør det enkelt å finne riktig bedrift, og deretter riktig beslutningstaker i samme bedrift. Ved for eksempel telefonsalg er det som regel vanskelig å nå riktig beslutningstaker, hvor dørvakter, assistenter og forskjellige postkasser kommer i veien. Bedrifter kan dermed kvalifisere potensielle leads på en måte som sparer tid og penger gjennom LinkedIn. 

 

Yrende nettsamfunn

 

LinkedIn tilbyr en rekke antall grupper i ulike industrier. Du kan også lage din egen gruppe innenfor din bransje. Her er det mulig å kommentere, dele og like innhold hvor alle i gruppen ser deg. Dette åpner for relasjonsbygging på en ekstremt effektiv måte. Disse gruppene har mange likheter med grupper på Facebook, men er i en langt mer profesjonell arena med viktigere beslutningstakere. Medlemmene i gruppene med et felles fundament i næringslivet gjør at du kan bygge ut din merkevare effektivt – i et profesjonelt miljø. 

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *