Hvorfor du bør bruke et digitalbyrå

Skrevet av Nordic Social

28. august 2019
  1. Tilgang til ekspertise

Når du velger å outsource markedsføring til et dedikert byrå, overlater du disse oppgavene i bedriften din til eksperter på området. Et av fundamentene i et velfungerende næringsliv er spesialisering – hvis du gjør det du er best til, og jeg gjør det jeg er best til – er vi begge bedre tjent. En bedrift som selger tjenester er spesialisert på å utføre akkurat disse tjenestene. Det å være best i å installere avanserte ventilasjonssystemer, og samtidig være ekspert i søkemotoroptimalisering og annonsering er ikke realistisk. En time arbeid gjort av eksperter er ofte bedre enn 10 timers arbeid av noen som ikke har erfaring eller tilstrekkelig kompetanse på området. Ved å engasjere et eksternt byrå vil bedriften din motta en kompetanse som vil være nær umulig å produsere internt. 

  1. Gode resultater

Grunnen til at et markedsføringsbyrå eksisterer er evnen til å gi gode resultater for andre bedrifter – resultater som er gode nok til å ta betalt for det. Ved å bruke et spesialisert byrå vil du kunne forvente resultater utover det du selv kunne produsert. Selvfølgelig, slike resultater er ikke gratis og det vil alltid være en avveining hver enkelt bedrift må ta. 

Hvis du eier en tradisjonell bedrift og er fornøyd med lønnsomheten og ikke har ambisjoner om å vokse spesielt mye, eller ikke vil prioritere digitalisering, er det kanskje ikke for deg. 

Hvis du er i en bransje som opplever endring som følge av digitalisering av næringslivet og er ambisiøs, vil vi sterkt anbefale minst en gratis konsultasjon med et eksternt byrå. Som et dedikert markedsføringsbyrå er jobben vår å alltid være oppdatert på de nyeste, og mest effektive metodene for å gi kundene våre mer avkastning. Hvis vi ikke klarte det ville det ikke ha vært noe vits for kundene våre å bruke oss. 

  1. Potensielt mindre kostnader

Mesteparten av en bedrifts kostnader er knyttet til de ansatte. For en mindre, spesialisert bedrift vil det som regel være uaktuelt å ansette dedikert personell til markedsføring eller webtjenester. Problemet er at veldig mange bedrifter trenger en eller annen form for markedsføring, hvor det å ignorere denne siden av bedriften vil medføre et tap overfor konkurrenter. For mange bedrifter er løsningen å outsource markedsføring, hvor du betaler for en spesifikk mengde arbeid uten at operasjonelle aktiviteter eller interne arbeidsforhold endres. For en bedrift som uansett skal begynne med markedsføring, vil dette ofte være et mer lønnsomt alternativ

  1. Et eksternt byrå vil ha et mer objektivt syn på bedriften

Når et eksternt byrå analyserer bedriften din vil dette åpne for nye, friske perspektiver. En bedrift internt vil ha kjenne sin egen virksomhet bedre enn noen andre, men vil også utvikle et slags tunnelsyn hvor etablert praksis og tankeganger kan være et hinder for innovasjon. Et objektivt syn på bedriften fra spesialister i markedsføring kan avdekke “blind spots” som kan være svært verdifullt.

Ta kontakt med oss i dag for en kostnadsfri analyse av din bedrift. 

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *